Garmin
nieskategoryzowany
Reactor 40 Hydraulic
Garmin Reactor 40 Hydraulic Instrukcja
Oto Garmin Reactor 40 Hydraulic (nieskategoryzowany) instrukcja użytkownika. 6 strony w języku Polski o wadze 0.5 Mb. Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie Zapytaj naszą społeczność.
Strona 1/6

REACTOR™ 40 DO
HYDRAULICZNYCH UKŁADÓW
STEROWANIA
Przewodnik konfiguracyjny
Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Należy zapoznać się z zamieszczonym w opakowaniu produktu
przewodnikiem Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa
i produktu zawierającym ostrzeżenia i wiele istotnych
wskazówek.
Użytkownik jest odpowiedzialny za bezpieczne i roztropne
sterowanie swoim statkiem. Autopilot jest narzędziem, które
wspomaga sterowanie. Nie zwalnia ono użytkownika
z obowiązku bezpiecznego sterowania swoją łodzią. Należy
unikać zagrożeń nawigacyjnych i nigdy nie zostawiać steru bez
nadzoru.
Należy zawsze być przygotowanym do szybkiego przejęcia
ręcznego sterowania łodzią.
Obsługi autopilota najlepiej nauczyć się na spokojnych,
bezpiecznych i otwartych wodach.
Należy zachować ostrożność podczas korzystania z autopilota
w pobliżu niebezpiecznych wód, to jest w pobliżu doków, palisad
i innych łodzi.
PRZESTROGA
Należy uważać na nagrzewający się silnik i elementy solenoidu.
Należy także zachować ostrożność, przebywając w pobliżu
ruchomych części i nie wkładać pomiędzy nie części ciała ani
przedmiotów.
Niezainstalowanie tego sprzętu i brak jego konserwacji zgodnie
z niniejszymi instrukcjami może doprowadzić do uszkodzeń
i obrażeń.
NOTYFIKACJA
Aby uniknąć uszkodzenia łodzi, autopilot powinien być
zainstalowany przez wykwalifikowanego instalatora urządzeń
morskich. Do prawidłowej instalacji wymagana jest fachowa
wiedza na temat hydraulicznych urządzeń sterowniczych oraz
morskich układów elektrycznych.
Konfiguracja autopilota
System autopilota należy skonfigurować i dostosować do
dynamiki łodzi. Kreator nadbrzeżny i Kreator próby morskiej
służą do konfiguracji autopilota. Kreatory mają na celu
poprowadzenie użytkownika przez procedurę konfiguracyjną.
Jeśli do opakowania autopilota nie dołączono kontroli steru,
należy skonfigurować system autopilota za pomocą zgodnego
plotera nawigacyjnego podłączonego do tej samej sieci NMEA
2000® co komputer kursowy autopilota. Instrukcje dotyczące
konfiguracji za pomocą kontroli steru lub plotera nawigacyjnego
zostały dołączone.
Kreator nadbrzeżny
NOTYFIKACJA
Aby skorzystać z Kreator nadbrzeżny w czasie, gdy łódź nie
znajduje się na wodzie, należy upewnić się , że dostępna jest
wolna przestrzeń umożliwiająca ruch steru, co pozwoli uniknąć
uszkodzenia steru i innych obiektów.
Z Kreator nadbrzeżny można skorzystać zarówno, gdy łódź
znajduje się na wodzie, jak i na lądzie.
Jeśli łódź znajduje się na wodzie, należy upewnić się, że na
czas korzystania z kreatora łódź będzie unieruchomiona.
Korzystanie z Kreator nadbrzeżny
NOTYFIKACJA
Jeśli posiadasz łódź z układem sterowania ze wspomaganiem,
włącz wspomaganie przed uruchomieniem Kreator nadbrzeżny,
aby uniknąć uszkodzenia układu sterowania.
1Włącz autopilota.
Przy pierwszym włączeniu autopilota zostanie wyświetlony
monit o przeprowadzenie krótkiej procedury konfiguracyjnej.
2Jeśli Kreator nadbrzeżny nie uruchomi się automatycznie po
zakończeniu procedury konfiguracyjnej, wybierz opcję:
• Na kontroli steru wybierz kolejno > >Menu Konfiguracja
Konfig. autopilota przez sprzed. Kreatory > > Kreator
nadbrzeżny.
• Na ploterze nawigacyjnym wybierz kolejno >Ustawienia
Moja łódź Konfiguracja instalacji autopilota > >
Kreatory > Kreator nadbrzeżny.
3Wybierz typ łodzi.
4Po wyświetleniu monitu postępuj zgodnie z instrukcjami
wyświetlanymi na ekranie, aby skonfigurować limit obrotów
steru.
5Po wyświetleniu monitu postępuj zgodnie z instrukcjami
wyświetlanymi na ekranie, aby wprowadzić wartość
jednostek wyporności steru.
6W razie potrzeby przeprowadź kalibrację czujnika steru
(Kalibracja czujnika steru, strona 1).
7Przeprowadź test kierunku sterowania (Test kierunku
sterowania, strona 2).
8W razie potrzeby wybierz źródło prędkości (Wybór źródła
prędkości, strona 2).
9W razie potrzeby sprawdź tachometr (Sprawdzanie
tachometru, strona 2).
10Po wyświetleniu monitu przeprowadź test obrotu steru.
11Sprawdź wyniki pracy (Kreator nadbrzeżny Przeglądanie
wyników działania Kreator nadbrzeżny, strona 2).
Kalibracja czujnika steru
UWAGA: Wystąpienie błędu podczas tych czynności może
oznaczać, że czujnik położenia mógł osiągnąć ustalony limit.
W takim przypadku istnieje możliwość, że czujnik położenia
został nieprawidłowo zainstalowany. Jeśli problem występuje
nadal, można kontynuować kalibrację, przesuwając ster do
najdalej wysuniętej pozycji, w której nie jest wyświetlany błąd.
1Ustaw ster w taki sposób, aby skierować łódź całkowicie na
prawą burtę i wybierz opcję .OK
2Po zakończeniu kalibracji położenia steru na prawą burtę
ustaw ster w taki sposób, aby skierować łódź całkowicie na
lewą burtę i wybierz OK.
3Po zakończeniu kalibracji położenia steru na lewą burtę
ustaw ster w położeniu centralnym, puść go i wybierz
Początek.
Autopilot przejmie kontrolę nad sterem.
4Pozwól, aby autopilot przeprowadził kalibrację steru i nie
dotykaj steru, kontroli steru ani plotera nawigacyjnego.
5Wybierz opcję:
• W przeciwnym wypadku powtórz kroki 1–4.
• Jeśli kalibracja zostanie zakończona pomyślnie, wybierz
OK.
Listopad 2017
190-02314-40_0A
Rozwiązywanie problemów Garmin Reactor 40 Hydraulic
Jeśli dokładnie przeczytałeś instrukcję, ale nie znalazłeś rozwiązania swojego problemu, poproś o pomoc innych użytkowników
Specyfikacje
Marka: | Garmin |
Kategoria: | nieskategoryzowany |
Model: | Reactor 40 Hydraulic |